söndag 9 december 2012

En röd liten fågel i juletid


Lämnar ett litet boktips på Fabriken idag. Den här boken läste jag julen 2005. Det är länge sedan nu så jag minns inte så mycket av detaljerna längre. Men känslan av den sitter magiskt nog kvar och jag fick en plötslig längtan efter att läsa den igen häromdagen. Just för känslans skull. Jag har svårt att placera in den här boken i en klassisk genre. Det är en må-bra-bok där personligheter och vänskap står i fokus. Vi får följa hur olika personer utvecklas och förändras. Det är ingen bok för den som vill bli uppjagad och skrämd. Den är mer stillsam och mysig med mycket värme och omtanke i handlingen. Perfekt att ge bokälskaren i julklapp.

Ps. Fannie Flagg har även skrivit Stekta gröna tomater.

Bok: En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg
Genre: deckare - äventyr - fantasi - kärlek - relationer - historisk - klassisk - bildning
Boken passar: när du vill läsa något lättsamt och mysigt
Boken var: inte bra - tidsfördriv - läsvärd - riktigt bra - det bästa jag läst
Boken hittas här: Bokus och Adlibris 

2 kommentarer:

  1. Har varit ute och surfat efter böcker idag.
    Denna kanske vore något : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste den en jul då min son var svårt sjuk och låg på sjukhus. Den passade väldigt bra då. Inget upprörande. Som bomull för själen.

      Radera