måndag 10 december 2012

Veckan som var


Förra veckan var händelserik med på tok för många resdagar i familjen, mycket julstämning, champagnefirande, pyssel och glöggfikan. Jag hade gärna tagit jul redan nu känner jag. Höstens höga aktivitet känns i kropp och själ. Varje cell i min kropp skriker efter vila. Ska bara jobba lite till först... Men inga fler resor innan jul, nu ska jag "bara" avsluta och sammanfatta det redan påbörjade.
 
 
Det här var en av mina vyer förra veckan. Jag besökte LKAB i Kiruna under veckans första dagar. Det är verkligen en häftig industrimiljö. Gigantisk och extrem på många sätt. Jag fick med mig massor av idéer att arbeta vidare med. Åkte hem och pausade en dag för att sedan åka vidare till Boliden. Denna gång kontorsmiljö men likväl med många fullklottrade sidor med mig hem. Det är en spännande process att samla in data. Man vet aldrig vad slutprodukten blir och det är häftigt att se hur tankar växer fram och successivt kopplas ihop.
 
 
Under helgen fick jag en ensam tur till stan för att köpa pysselmaterial och glögg. Skönt var det. Lite egentid med rolig shopping för en gångs skull - bra mycket roligare än att leta barnkläder, köpa mediciner eller mat som är det jag oftast handlar. Det blev en knarrande vit prommenad och jag njöt av ett vackert pyntat Luleå.


Det blev julpyssel med goda vänner på lördagen och med grannar på söndagen så pysseldosen maximerades kan man säga. Glöggintaget likaså. :-) Jag hade visst pysselansvar under helgen och hade köpt fiffiga kit från Panduro Hobby. Så enkelt! Tack för det! Fina kottetomtar blev det. Och så blev jag inspirerad av Craft and Creativitys fina blogginlägg med pärplattehjärtan. Det blev en riktig hit som passade såväl stora som små och många fina mönster utöver dessa kom till. De här ska få hänga i ett fönster, eller möjligen i min trollhasselgren och sedan hoppar de nog över till granen. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar