torsdag 18 oktober 2012

Återbruk - billigt och bra



Furulampfötter i alla dess former trillar titt som tätt in på återvinningsmarknader, loppisar och välgörenhetsbutiker. Att de lätt kan uppgraderas till modernare varianter är ingen nyhet. Snarare tvärtom, lampfötterna har blivit hårdvaluta. Bra tycker jag! Det ligger i tiden att inte slänga så mycket - det måste göra det - vi har misshandlat vår jord alldeles för länge. Vi köper furulampfötter titt som tätt. Deras fina former förstärks av högblank svart färg (vi använder sprayfärg). Nu när jag fallit pladask för högblank vit keramik funderar jag på att även göra några vita exemplar, eller varför inte våga turkos?

Det här är mitt bidrag till Fabrikens torsdagstema - DIY.

3 kommentarer:

  1. Sprayfärg är grejjen! :-) Enkelt och snyggt.

    SvaraRadera
  2. Jättefin lampa!! Ja det är verkligen kul att hitta saker second hand och sedan se hur de förändras med färg. Jag har också spraymålat en del...mest grundmålat:) Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så himlans fint det blev! Det är ju så roligt att fixa, pyssla och gör iordning! Extra härligt och inspirerande tema denna vecka!

    Hälsningar
    Anna

    SvaraRadera