torsdag 28 mars 2013

Mars - månaden då ljuset återvänder

 

Det är tema mars moodboard i Fabriken idag och jag fick fundera en del över vad mars har inneburit för mig. Vi har fortsatt vara sjuka, varje vecka, helt otroligt. Det har präglat familjen rakt igenom. Har känt mig trött, sliten, less. Isolering. Stök. Jobbstress. Det måste vända snart. Och jag känner hopp, hopp om vår. Det skarpa ljuset som letar sig in skingrar mörkret en smula. Därför fick det vara med i min moodboard. Mars - månaden då ljuset återvänder.


En knäckt penna och ett skrynklat papper fick symbolisera min nuvarande jobbsituation. Jobbar i uppförsbacke just nu. Har för mycket på mitt bord. Inte kul. Inte bra.


Black gold from Lappland... Tycker att vår gruvnäring är fascinerande. Det är spännande företag jag jobbar med just nu. Kommer alltid hem med massor av nya idéer och inspiration från mina företagsbesök. Det är den roliga delen av mitt arbete.


Avslutar med en liten färgklick. När livet känns grått kan lite färg pigga upp. Alla medel som fungerar är bra. :)

Skärtorsdag idag.
Så skönt.

Önskar er en glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar