torsdag 21 februari 2013

Jag, just idag...


Ett sent blogginlägg idag om det som är jag. Inga stora tankar eller kloka ord. Jag är för trött och sliten efter flera sömnlösa nätter och ändå mycket jobb. Det är svårt att få livspusslet att gå ihop ibland. Och just det är en del av vad som är jag just nu. En kompott av mammaliv och forskarambitioner. Men jag vill inte att mitt liv ska rusa förbi i en oändlig massa måsten och borden. Jag försöker krydda vardagen så gott det går med sådant jag finner njutbart och glädjefullt. Familjen och goda vänner finns alltid med som viktiga kryddor. Därtill kommer omsorgen av vårt vackra hus som vi får låna för en tid - för så kan man väl se det när man bor i ett riktigt gammalt hus. Vi har det till låns, är tacksamma för den omsorg någon en gång i tiden lagt på alla detaljer. Varje dag njuter jag av det. Ett glädjeämne för oss är att sakta få skapa ett hem som vi trivs i. Någon god kaffekopp, lite fotograferande och färska blommor på det så känns livets vardagsknotande rätt ok.

Det var en liten tanke om vad som är jag just idag. En trött mamma till sjuka barn. Åh vad jag skulle behöva en resa eller bara en lyxig massage just nu. Var är livets pausknapp? Just det det fanns ingen. Lika bra att säga godnatt. :)

Temat på Fabriken idag är just jag - this is me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar