torsdag 11 oktober 2012

Höstens mood board


Idag trillar det in mängder med mood-boards i Fabriken. Det är hösten som står för inspirationen. Jag grunnade en del på det här och kände mig snudd på inspirationslös. Men så en dag, när jag behövde en paus från allt jobb fick min son lägligt nog feber. Ibland passar det ganska bra. Och då kom det plötsligt till mig, i lugnet och tiden här hemma. Min mood-board ska förstås innehålla allt som jag vill fylla min höst med. Vad lätt det blev. Te och god mat fick en given plats.


Även varma bad med väldoftande skumbad från Lush har en given plats i min höst. Och blommor som kontrast till naturens förberedelse på vila.


Jag vill pyssla om mitt hem så att tiden inomhus blir en njutning även för ögat. Fina stilleben av mässing passar hos oss. Och en söt karamell emellanåt kan väl inte vara fel?


Och så vill jag, verkligen, ha mer tid för läsning och tid till att rå om mig själv.

8 kommentarer:

  1. Härligt att kika in på din tolkning av höstens moodboard.
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Så roligt det är att se alla moodboards här på fabriken! Din var kvinnlig och romantisk. tack för titten/ Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det ser superhärligt ut! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt moodboard du visar upp! Jag har börjat gilla hösten mer och mer! Tycker det är så fint med alla färger och njuter av den krispiga luften ute!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga färger i den rosa färgskalan. Första bilden underbar.

    SvaraRadera
  6. Jättehärligt bilder! Fascinerande det där med inspiration, helt plötsligt faller allt bara på plats..

    SvaraRadera