onsdag 5 september 2012

Kärlek och fina påsar


Sann kärlek, på väg vidare i livet, tillsammans.



Det här är bilder från samma bröllop som jag visade i mitt inlägg "risregn och glädjeyra". På väg mot brudskålen, som delades ut till alla gäster via bordsansvariga som fått varsin påse med allt de kunde tänkas behöva för uppgiften, kom brudgummen bärandes på - just det - fina påsar. I dem antar jag att de förvarade allt möjligt som de själva kunde tänkas behöva. Brudens sjal för att spara håret vid bilfärden på väg mot brudskålen, till exempel. Jag tror knappast att de medvetet arrangerat innehållet i påsarna så här fint. Jag skulle tro att det bara blev så. Och det gör det på något vis ändå finare.

Jag har valt att tona ner färgerna i bilderna för att få dem lugnare. Jag tycker att det passar i bilder med starka känslor. Lugnare färger får mig att stanna upp, stanna kvar och titta lite längre. Och det är just det jag vill uppnå. Pausa ett fint ögonblick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar