onsdag 9 januari 2013

Nytt spännande projekt om säkerhet och lastbilar


Att fota datorskärmar brukar aldrig bli speciellt bra men det kändes lite extra kul idag. Mitt kommande projekt med Scania finns med på LTU:s hemsida. Känns kul att få återknyta banden till bilindustrin igen. Denna gång blir det testmetoder och lastbilar. Delvis en fortsättning på en metodutveckling jag påbörjade under mitt avhandlingsarbete. Kul ska det bli. En utmaning men rolig sådan. Parallellt med detta kommer jag fortsätta med mitt påbörjade arbete med gruvindustrin, LKAB och Boliden. Jag ser tydliga kopplingar mellan båda världarna. Båda sätter säkerheten högt och är intresserade av nya tekniker som stödjer och förbättrar. Spännande, utmanande och kul - I like!


Mer om vad det nya Scania-projektet handlar om finns beskrivet på LTUs hemsida (Föraren behöver testas när bilen styr bilen). Där finns för övrigt även en beskrivning av mitt pågående projekt med gruvindustrin, Framtidsoperatören.

1 kommentar: