fredag 11 januari 2013

Fröken motvals


Det är jag idag - fröken motvals alltså. Det våras på Instagram, i alla tidningar och här i bloggvärlden. Jag är inte där än. Jag vill inte. Det är mörkt här. Frostigt vitt överallt. Och så kommer det att vara i månader. För våren når aldrig norra Sverige. Och just nu känns det lika bra så. Jag orkar inte. Jag känner mig trött från allt jobb och slit som förra året innebar. Har funderat en del på vad det här året ska bli för ett år och det jag landar i är:

Återhämtning: det här ska bli året jag slutar springa för framtida mål. Det är dags att börja promenera i nuet istället. För hälsan och familjens skull.

Hälsa: det här är året jag sätter min hälsa före mitt jobb. I längden vinner alla på det.

Familj: det här är året jag är en närvarande och glad mamma och fru. Och det är jag för att jag tackar nej till att vara sliten och stressad.

Vänner: det här är året jag orkar och vill lyssna, skratta och mötas igen.

Återhämtning och nystart alltså. Jag trotsar våren och stannar i julen ett tag till. Trotsar tiden och tar en pepparkaka till - för det är galet gott med pepparkakor och jag har en hel låda kvar. Lucky me. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar