tisdag 20 november 2012

Tänk att livet kan vara så komplicerat ibland, så onödigt egentligen. Jag var i skriande behov av träning, hade ont i kroppen och kände mig svag. Signalerar kroppen "gå och träna då"? Nej, tvärtom. Jag kände mig dunderförkyld och trött och hade allra helst stannat i soffan under en filt idag. Som tur var hade jag bestämt mig. Träna ska jag, om jag så bara går på löpbandet. Väl där fick jag energi och nu efteråt känner jag mig overkligt pigg. Varför är våra signaler så svårtydda ibland? Vad enkelt det vore om kroppen jobbade mer aktivt mot ett hälsosamt leverne. Det är bara när jag är i form jag får lust att träna. Det är som om man måste kämpa sig igenom ett första stålbad varje gång man ska komma igång. Jag har dock bestämt mig, här ska stålbadas för mer energi, ork och styrka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar