måndag 25 februari 2013

Nu blir det sockerstopp och detox ett tag


När jag är trött, sliten, hängig, eller sjuk låter jag alla ambitioner falla platt. Väljer vila framför träning. Det enkla och osunda framför det som egentligen är bra för mig och återhämtningen. Så otroligt dumt, egentligen. Men också himla skönt. Sen kommer den där dagen då livsandarna börjar återvända och man vänder blicken från tv:n och förfäras av misären. När jag plötsligt blir tokless på att ha livet i oordning och äcklad av allt osunt jag stoppat i mig. Nu är jag där. Enough! Nu blir det ett ordentligt godisstopp ett tag (som jag redan skrivit om tidigare) och för att boosta lite kör jag en detox på det. Komplicerade grejer är ingenting för mig, det ska vara enkelt. Den här kuren har jag testat förr - efter en lång sjukdomsperiod vid samma tidpunkt förra året faktiskt. Jag tyckte att den hjälpte, även om det var högst ovetenskapligt testat på bara mig och i kombination med att jag samtidigt ändrade en del annat. Men, men, jag kör den igen. Och hoppas på mirakel. ;)

2 kommentarer:

  1. Wihoo jag har också gett mig själv sockerstopp! Vi får peppa varandra :)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera