torsdag 17 januari 2013

Vita toner ute och inne


Ute är det krispigt vintervitt, mörkt och kallt. Det är så vintrigt det bara kan bli här uppe och så kommer det vara flera månader till. Våren är den årstid jag saknar mest sedan jag flyttade norröver men å andra sidan fick jag en otroligt vacker vårvinter i utbyte. Den ser jag fram emot.


Det är tema vintervitt i Fabriken idag och det finns en del vita toner inne i värmen hos oss också. Jag samlar mina smycken i fina små askar som jag hittat på Indiska för flera år sedan. De i glas var förövrigt med i min nyårsdukning också. Man tager vad man haver. :-)


Även om julen städas bort känns det främmande att plocka in våren här hemma. Värmen från fårskinnen uppskattas fortfarande och det går inte en kväll utan att jag sveper in mig i en yllepläd. Gärna med en varm kopp te i handen. Kylan biter sig fast och det tar lång tid att tina upp.

Nu är det torsdagskväll och Fabriken har rullat igång igen. Jag har inte varit så aktiv i mitt bloggande men ser fram emot att kika runt lite ikväll. Inspirerande förströelse gratis... Aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar