fredag 7 december 2012

Nu behöver den här familjen helg!


Det har varit en galen vecka där jag och min man praktiskt taget bara mötts i dörren. Vi reser mycket nu och ibland blir veckorna som denna. Trist är det och slitsamt. Samtidigt är det stimulerande att få resa också eftersom det ger nya intryck. Det är ju inte till några metropoler eller varma sandstränder vi åker till, men spännande företag är det. I alla fall för forskare som gillar produktutveckling och problemlösning och sån är ju jag. 

Nu ska det i alla fall bli skönt med en hemmahelg. Jag ska njuta av våra barn och ordna ett glöggfika för en förening jag råkar ha blivit ordförande för. Varför blir det alltid så? Så pintjockt på agendan. Det låter så enkelt och så lite men när tiden redan är knapp så finns inga mirakel, tyvärr. Nästa år ser jag fram emot att få komma och njuta av en pepparkaka utan att behöva fixa något.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar