söndag 16 december 2012

Insnöade

DIY-tomte av kit från Panduro hobby anno 2011
Det är mycket som händer veckorna innan jul. Varje år, samma sak. Jag börjar inse varför det är klokt att julpynta redan i november. Helgerna i december behövs för annat. Skottning till exempel. Tre entimmarspass med skottning har behövts bara idag. Fiffigt med gratis motion men också ganska tröttsamt. Utöver det är jag tacksam för all snö. Allt blir så vackert. Det ger ljus i mörkret och döljer det tidigare dystra grå. Det skapar ett skönt lugn i naturen och jag blir gladare. Så länge jag slipper iskylan har jag inget emot att bli insnöad. 

Nu är det sen söndag. Barnen bäddas om och julplanering väntar. Vi borde få iväg de där julkorten någon gång också... Lite stressat känns det. Men med några tända ljus och en kopp te kan man ju låtsas att det mest är mysigt... Hade gärna kollat in Fabriken idag och tagit lite bättre bilder till bloggen men... Det får bli när det finns tid över och Instagram med dålig mobilkamera får duga så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar