torsdag 1 november 2012

Turkos är färgen i vårt vardagsrum





Idag är det färgtema i Fabriken och därför blev det några turkosa färgklickar här idag. Just nu behöver jag lugn och ro omkring mig och faller därför för harmoniska färgskalor. Här har det grå-vita lättats upp av turkos och en aning lila. För ett tag sedan utmärktes rummet av cerisa gardiner. Då, när jag valde dem, behövde jag fyllas av vibrerande uppiggande energi. När den perioden gick över i en mer intensiv livsfas rök gardinerna illa kvickt. För färg kan verkligen påverka hur jag mår.

7 kommentarer:

  1. Vi är inne på samma färgskala. Fint!

    SvaraRadera
  2. Fint och ganska så svalt fast jag får lite caribienkänsla av turkost. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga färger du bjudit in hos dig. De bästa tyo ;) Du har så rätt i att färg påverkar hur vi mår... Kanske borde man slå till med lite mer färg hemma nu när hösten tar av energireserven!? hmmm...

    kram | tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det därför vi plockar fram den mest energirika färg vi har - rött - under vår allra mörkaste månad?

      Radera
  4. Fina bilder med härliga färger. Turkosblått tröttnar jag nog aldrig på. Det finns så många olika nyanser.

    SvaraRadera
  5. Fint:) Älskar betong-äpplena. Ha en skön all helgona helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Åhh, turkost är så himlans fint och somrigt! Här hemma är det rött som gäller!

    SvaraRadera