fredag 16 november 2012

Projektstopp - eller i varje fall nästan


Äntligen fredag i mitt nya lugna liv. Eller tja, jag över på det i alla fall. Men livet som småbarnsmamma rullar också vidare så det går inte att sätta paus på alla plan. Jag har i alla fall rensat vår projektavla - helt - som en symbol. Den ska påminna mig om att undvika nya projekt ett tag men det är attans så svårt. Speciellt när min son fyllt 7 och vill ha kalas för hela klassen - klart han ska ha kalas. Så jag njuter av den tomma tavlan lite till och snart krafsar jag ditt allt mitt huvud planerar just nu - fika, ballonger, lekar, godis...


Förutom kalas blir det en del plockande i helgen också. Spåren från förra helgen är tydliga. I många hörn står det lådor med ljuslyktor, dukar, lampor och andra detaljer som ska stuvas undan någonstans, på något sätt. Men vad ska man med tex 5 hattar och 26 m krossad velour till? Skänka - spara - det är frågan.


Och så ska jag ta hand om mina presentbord. Fick den fina väskan på bilden och många svarta askar. :)


Vackra blommor och fat från mina favoriter: Mateus och Créme de la créme. Våningsfatet går i grönt (Berså) och mässing, perfekt för mitt kök och min ärvda samling Berså-skålar.


Fick en fin vit orkidé från min man och mina barn - min absoluta favoritblomma - och ett läckert träd "kunskapens träd" av min avdelning på Universitetet. Tycker att de passade väldigt fint ihop. Så olika men ändå så lika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar