måndag 22 oktober 2012

Spikning


Enligt gammal tradition spikas en avhandling upp i biblioteket tre veckor före disputationen. Det är för att alla ska ha möjlighet att granska den och sedan kunna komma och ställa frågor, kritisera, och ifrågasätta. Idag är redan en avhandling så pass väl granskad innan den ens blir tryckt så det hela känns mer som ett festligt tillfälle än ett granskningsevent. Biblioteket bjuder till och med på bubbel (alkoholfritt) för såväl doktorand som följeslagare. För mig blev det precis som allt annat just nu - en sista minuten grej. Men jag hann få med mina barn och svärföräldrar och fick därför ypperlig hjälp med själva spikandet. Frågade min dotter senare på kvällen vad det är hon tror att jag gör när jag jobbar. "Hamrar och spikar" blev svaret förstås. :)


Och innehållet i lådan jag hämtade på stan härom dagen... Finns även på webben.


Det konkretiseras och närmar sig med stormsteg... Utöver jobbet som rullar vidare i det vanliga hektiska tempot väntar nu festfix (tjiho) och min disputationspresentation (urk)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar