tisdag 9 oktober 2012

Det närmar sig...


Snart så... Är den klar... Avhandlingen! Det blir händer på framsidan eftersom avhandlingen fokuserat på om och hur vi kan använda våra händer och känselsinnet mer när vi kör bil. Hade många idéer för hur jag skulle arrangera framsidan. Men så hamnade jag på ett stillsamt yogapass en morgon i Saltsjöbaden - på min sista konferens som doktorand - och mitt framför mig var en magnifik utsikt och detta konstverk. Varför göra det svårt för sig när lösningen finns rakt framför ögonen. Det var bara att hämta kameran och så var det problemet löst. :)


Har hängt upp bilden på bästa plats i arbetsrummet hemma. För nu känns det positivt, som att roligt mål som äntligen närmar sig. Och vad är väl bättre då än att lyfta fram det hemma så att det kan ge positiv energi på vägen mot målsnöret.


Min skissfigur håller upp en speciell liten grej som jag fått av min professor. Det är en tur-amulett som han ger till sina doktorander inför slutfasen. Egentligen tror vi inte så mycket på sånt, varken han eller jag, men jag gillar tanken och omtanken så det är klart att den får vara med.


Och så en bild på favoritpennorna. De kan alltid förgylla de mest tråkiga skrivuppgifter. Och i emellanåt blir det en liten skiss eller två.

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande! Tänk att du är så nära ditt mål nu! Bra jobbat!!!

    SvaraRadera