torsdag 20 september 2012

Höstplantering


Mitt liv snurrar alldeles för fort just nu. Det blev så plötsligt alldeles för hög belastning och alldeles för mycket att göra, på kort tid. Så några vårplaner existerar inte. Jag vet, de där små lökarna som tittar upp ur allt det grå en tidig vår skänker så mycket glädje. Men jag orkar ändå inte. Inte i år - heller... Men lite enkel piff på hösten orkade jag sätta i helgen som var.



Jag vet inte hur ni har det i södra Sverige men här i norr är det ljung som gäller nu. Vinterkylan kan slå till vilken natt som helst och då är det säkrast med tåliga alternativ. Det är tur att den är fin. Det rosa fungerar så fint ihop med vår gård - som går i grå toner. Sinnligt är det också. Att plantera och låta ljungen stryka den jordiga handen. Bra kontrast i jobbiga tider.

Det här är min tolkning av Fabrikens torsdagstema "höstplantering".

1 kommentar:

  1. Vilken fin betongkruka på översta bilden. Och ljung, yes, den kan man lita på även när kylar drämmer till.

    SvaraRadera