torsdag 16 augusti 2012

"Ikeas försök att göra glansfull designhistoria av decennier med kopior och idéstöld är en spektakulär och offensiv stridsstrategi i det stora möbelkriget"

Underbara ord av Maria Schottenius i hennes artikel "Egen härd är guld värd för Ikea i årets katalog" i dagens DN. Det handlar om den nya IKEA katalogen för 2013. IKEA lyfter fram det gamla i ny tappning. En sak med det hela gillar jag, budskapet att skapa nytt av gammalt. Inte då som IKEA antagligen egentligen tänker sig "att köpa nya uppdaterade möbler" utan snarare att fräscha upp det vi redan har eller det som andra ratat. Med lite färg och nytt tyg går det att skapa en helhet och enhet av det annars så brokiga. Det skapar spännande möten, blickfång, liv och personlighet.

Brokigt och personligt - det nya vita?

Bild klippt ur IKEAs nya katalog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar