torsdag 2 augusti 2012

Hälsosamt



Efter att ha varit ute på långresa i bil med mycket stillasittande, snabbmat och framförallt galet mycket godis känner jag stark lust för att leva mer hälsosamt igen. Jag blir trött och energilös av godis och så vill jag varken spendera semestern eller påbörja mitt höstjobbande. Kör sockerstopp och alkoholfritt en period för att återfå balansen och energin. Inte det minsta tråkigt när motivationen finns. Tycker egentligen inte ens att godis är speciellt gott. Frukt är bra mycket godare. Sött det också förvisso men på ett mer naturligt sätt. Byter också några koppar kaffe mot Yogi te. Jag tycker att det är riktigt gott och har flera favoriter. Är jag förkyld dricker jag gärna te med ingefära och just nu smakar te med hallon och lakrisrot extra bra. Jag är övertygad om att det tillför min kropp och själ mer gott än vad ytterliggare en dos koffein gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar