lördag 23 juni 2012

Glas i inredningen



I en kvist av trollhassel hänger havsslipade bitar av glas. Glasbitarna har fått nytt liv av Crème de la Crème som skapar nytt och vackert av gammalt och glömt.



Glaskulan är ett minne av min mans farmor och farfar som pryder sin plats var den än hamnar. Tillsammans med glas eller i kontrast mot betong. Den flyttas runt en del här hemma.


Det skira svarta äpplet av glas har fått sällskap av grova cementäpplen från Village. Jag gillar kontraster, primtal och oväntade möten.

1 kommentar:

  1. Haha... gillar att du gillar primtal. Jag tycker själv att kombinationer är snyggast i primtal.

    Det var en slump att jag upptäckte det, men när jag väl upptäckte det insåg jag att det verkligen är primtalen som ständigt återkommer när jag väljer ett antal av något. Det kan varar allt från hur många äpplen jag köper till antalet äppelträd jag vill ha i trädgården eller hur många fiskar det ska vara i akvariet. (1, 3, 5, 7, 11, 13 ...)

    Ett primtal är för övrigt ett tal som inte är jämnt delbart med något än sig själv eller ett (1).

    SvaraRadera