måndag 21 maj 2012

Hypnotisören

Hypnotisören höll vad den lovade - den var en riktig nagelbitare rakt igenom. Inte riktigt vad jag hade mått som bäst av just nu. Det var svårt att lägga den ifrån sig så den hade passat bättre i hängmattan en vecka då inget behöver göras och barnen mirakulöst nog varken behöver mat eller en närvarande mamma. Lite äcklig var boken... Jag tycker att det är jobbigt med alltför mycket makabra detaljer och ännu jobbigare blir det när det är barn som far illa. Annars var boken omfattande och hade många intressanta bihandlingar som inte upplevdes som tråkiga omvägar mot målet utan tvärt om gav djup och dimensioner som gjorde det lite lättare att läsa och... somna. Med detta menar jag inte att det är en bok man somnar av. Tvärtom! Det är en riktig pulshöjare. Inte en av mina litterära favoriter men en bra deckare.

Bok: Hypnotisören av Lars Kepler
Genre: deckare - äventyr - fantasi - kärlek - historisk - klassisk - bildning
Boken passar: när du är ledig och har tid att sträckläsa
Boken var: inte bra - tidsfördriv - läsvärd - riktigt bra - det bästa jag läst

1 kommentar:

  1. Hej Camilla,

    Kul att du har en blogg! Ja visst behöver man sin alldelses egna grej utöver allt som ska grejas med i familjen/huset/jobbet etc. Hejar på dig! Kram Lisa Schylander

    SvaraRadera