torsdag 22 november 2012

Julen smyger sig på...


Julen nalkas - det är tydligt. Tidningar och bloggar fullkomligt frossar i julfika och julpynt just nu. Själv känner jag att jag ligger efter, som vanligt. Det är som om jag har en inbyggd seghet vad gäller tidsskiftningar. Då hinns det oftast inte med så mycket pyssel och pynt heller. Vi satsar på det enkla och lättfixade och brukar bli nog så matta av bara det.


Julkaffet har redan hamnat här hemma och i helgen flyttade pepparkakor in. Färdiga, bakade av en maskin, förstås. Det brukar bli några egna pepparkaksbak också (av köpt deg) men det är mest för barnens skull. Ett kul familjepyssel att ta till någon kväll, med kavel och formar, som råkar bli ätbart, eller nästintill ätbart. :)


Så formar har jag i mängder... Men annars blir det inte så mycket julbak. Hur hinner ni med, alla superföräldrar? Jag får det helt enkelt inte att gå ihop. Men köpt fika och några tända ljus blir rätt mysigt det med - och tur är väl det.

Glöggfika är temat i Fabriken idag. Där kommer det garanterat vimla av bilder på härliga bak och fantastiska kreationer med mycket julstämning. Jag kommer kika in där för att äta med ögat medan jag knaprar på min köpeskaka. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar