söndag 18 november 2012

Ett värmande och vilsamt Hamam - ja tack



Ett Turkiskt Hamam, så väl det passade mig. Fuktigt varmt, vatten att hälla över sig, en stor varm marmorbänk att vila på, vackert och fridfullt. Finsk bastu i alla ära men i ett Hamam trivs jag bättre.



Det har varit mycket jobb och anspänning för mig. Nu vill jag fokusera på att få till ett mer vilsamt liv. Då skulle det passa ypperligt med många hamam-bad. Synd att det är så långt till Turkiet.Tur att jag har badkar! Inte samma sak men good enough!

De här bilderna blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbilder.

2 kommentarer:

  1. Härligt när man hittar avspänning.Jag bastar vedeldat lite då och då. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, det är skönt med värme på vintern. Det mjukar upp spända leder och tinar upp ordentligt. Brukar passa på att ta en snabb varm bastu efter att jag har varit och tränat. Love it!

      Radera