fredag 30 november 2012

Det är inte lätt att komma genom grindarna till företag som har höga krav på säkerhet - i det här fallet gruvbrytning. I flera dagar har jag ringt runt för att få mina besök godkända. Jag behöver en kontaktperson, speciell skyddsutrustning och dessutom ha genomgått en speceill säkerhetsutbildning. Att plugga har jag ganska lätt för numera så jag trodde att det skulle gå fort som attan. Men när området är så specifikt kan det bli lite klurigt visade det sig. jag lärde mig bland annat att jag absolut inte fick klättra på kabelstegar - utan att ha en susning om vad en kabelstege var för någonting - ha, ha. Så kan det bli. Nu´mera vet jag och kan lova att jag ska hålla mig borta från sådana. Gisses jag ska ju bara observera, fotografera och intervjua, jag kommer inte våga röra någonting i övrigt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar