söndag 16 september 2012

Söndagsbilden - Tillåter mig att se...


Några stayer utanför Salsjöbaden Grand Hotel. Gick förbi dem några gånger, tittade lite slött på dem, fint, men var för upptagen med samtal och andra tankar att det var allt jag hann registrera. För ni vet väl att vi ser så mycket mer än vad vi är medvetna om. Vi sållar, ständigt, för att inte bli överskölda av information och intryck.

Därför är det så spännande att stanna upp ibland och verkligen ta in det vi ser, eller hör, eller känner. Att bara koncentrera sig på ett sinne i taget och släppa alla andra tankar. Har läst att det ska vara rätt nyttigt också (Mindfulness i Lycka nu).

Tog därför en egen tur ut, i en paus från annat, och gick närmre. Vad fint det var. Först då såg jag att den stora skulpturen föreställer människor vid vatten. Hur kan man få en skulpturerad fot som doppas ner i vatten att se så verklig ut, undrar jag. Otroligt, helt fantastiskt! Och det här hade jag bara stunden innan snabbt rusat förbi. Säger tack till konstnären/konstnärerna som gav mig denna stund av förundran. Och jag lovar mig själv att stanna upp oftare. Det finns så mycket att känna in som jag missar.

Det här kollaget av bilder blir dagens söndagsbild för Fabriken.

1 kommentar:

  1. javisst e de så att stannar man bara upp så finns det en del,.,,,,,,,fint collage :)
    å missa nu inte.....

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.
    redan 82fina bloggar med
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera