måndag 3 september 2012

Kan det vara så här? Får det vara så här? Det är ju grymt skönt!

Tänker på min jobbsituation just nu. Passar på idag för i morgon kan det vända. Jag vet att det kan bli en riktigt tuff september men jag blundar för det, lite till, idag också. Jag väntar nämligen fortfarande. Väntar på kommentarer på min avhandling. Jag blev klar med den innan jag tog min sommarsemester och då började en lång granskningsperiod. Det är sååå skönt. Jag har fortfarande fullt upp men känner mig inte jagad och har haft kvällarna lediga. Att få en paus, att inte skriva ett ord på avhandlingen, det är en obeskrivligt skön känsla. För det är ju ingen idé, förrän jag har fått mina kommentarer. De kommer i morgon. Det jag hört hittills låter lovande, men jag är luttrad vid det här laget. Det brukar vara mycket röda krussiduller på de i övrigt svartvita sidorna. Snälla krussiduller, men många.

Håller tummarna och tar djupa andetag. Känner på friheten, lite till.

I morgon kickar kvällsjobbandet igång igen, mest troligt, för jag måste. Avhandlingen ska tryckas i oktober - är det tänkt.

Den där chokladen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar