måndag 27 augusti 2012

Modigt eller dumdristigt?

Har tidigare skrivit om Pussy Riot i mitt inlägg ""Huliganism" rätt bra ibland"... Hade inte tänkt att den här bloggen skulle bli en plattform för politik och åsikter, men ibland kan jag inte låta bli. Pussy Riot är modiga som vågar trotsa makten och uttrycka sina åsikter (kan de så kan väl jag, om än något blygsammare). Jag hoppas innerligt att historien slutar bra men jag måste erkänna att jag är en smula nervös över deras rymning som jag läste om i DN idag (Pussy Riot-medlemmar uppges ha flytt Ryssland). Hur mycket vågar man sätta sig upp mot maktens män i Ryssland - när man har små barn dessutom? Tycker att det är en smula dumdristigt men samtidigt viktigt och värt att stötta. Vad kan jag då göra? Skriva några rader då och då kanske...

Hejja tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar