söndag 5 augusti 2012

Lantlig charm


Små små vita träskor en sommardag. Min dotter är så förtjust i dessa skor även om de fortfarande är något nummer för stora. Hon kämpar på ett tag med dem på ändå. Men så fort hoppetossalusten tar över åker de av igen illa kvickt. Vad synd att de inte är ganska många nummer för stora så att de passade mina fötter istället, tänker jag...



Det finns så många vackra och charmiga hus och lador runtom i Sverige. Det är det sneda och vinda i kombination med rejäla beslag och i grunden omsorgsfullt hantverk som jag gillar. Den här ladan hade kunnat ligga nästan varsomhelst i Sveriges avlånga land men det finns en sak i den sista bilden som vittnar om dess norra placering. Skoterpinnen... Men mellansvenskt ursprung var detta någonting nytt för mig när jag flyttade norröver. Pinnen markerar var trappan slutar. Praktiskt på vintern när trappan är helt täckt av snö. Charmigt är det, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar